winnen met je merk

Master Course

Zet je merkstrategie op

In deze Master Course heb ik alles wat ik de afgelopen 30 jaar heb geleerd over merkstrategie samengebracht in een eenvoudige stap-voor-stap-course om een super effectieve en flexibele merkstrategie te creëren die je gaat helpen om je eigen merk overtuigend neer te zetten. En bovendien:

  • zit er een zeer compleet (interactief) werkboek bij;
  • ga je leren om je merk consistent te communiceren;
  • heb je levenslang toegang tot alle updates.

Black Friday 30% korting! Van € 275,- voor € 192,50

merkstrategie opzetten

25+

Auteur, branding, marketing en design expert Peter van der Steege heeft meer dan 25 merken opgezet.

35+

Deze course is voorzien van een uitgebreid interactief werkboek van meer dan 35 pagina’s.

5+

In 5 online modules leer je stap voor stap om je merkstrategie op de juiste manier op te zetten.

merkstrategie cursus

Waarom heb je een merkstrategie nodig?

Als er één ding is wat ik heb geleerd van het ruim 30 jaar helpen van bedrijven aan de juiste merkuitstraling, dan is het wel dat een bedrijf of merk het vaak niet heel lang zal uithouden als het geen merkstrategie heeft.

Zonder een eenduidige merkstrategie en een bijpassende merkidentiteit kan alles, van de inhoud van je website, tot de bedrijfscultuur, tot je product of service, eronder lijden. Het opzetten van je merkstrategie kost heel veel tijd en moeite. Deze course gaat je helpen om dit proces op een tijdsefficiënte manier te doorlopen.

Ben jij klaar voor het opzetten van je merkstrategie?

Terwijl je deze master course doorloopt, zul je merken dat elke stap voortbouwt op de vorige en als je al die stappen volgt, eindig je met een stevige en complete basis voor je merkstrategie. Een basis die met je mee kan groeien naarmate je merk zich verder ontwikkelt.

Start met het hart van je merk

Wanneer het hart van je merk en je bedrijf op elkaar zijn afgestemd, kun je met succes de juiste mensen bij elkaar brengen, een gemeenschap gaan cultiveren en aan een toekomst werken die je zelf gaat vormgeven. Het hart van je merk bestaat uit vier elementen die je helpen om duidelijk te maken wie je bent, wat je doet en waarom dat wat je doet belangrijk is.

  • Purpose: Waarom bestaat je bedrijf?
  • Missie: Waar sta je voor? Een missie is tijdloos.
  • Visie: Welke toekomst wil je creëren? Waar ga je voor?
  • Kernwaarden: De basiswaarden van je bedrijf

De course zit vol met voorbeelden die je gaan helpen bij het formuleren van het hart van je merk.

merkstrategie course

Expert Review

  • Met Peter van der Steege en zijn team vond ik een bureau wat kan luisteren en ook echt kilometers kan maken. Peter is al meer dan anderhalf  jaar onze partner op het gebied van branding en design. Na een gedegen merkstrategie onderzoek zijn ze inmiddels alle merkdragers aan het uitwerken.

    Floris Wouterson
    Floris Wouterson Founder & CEO House of Sleep

Geef je merk een stem

Als je het hart van je merk hebt vastgelegd, weet je wie je als merk bent. Vervolgens moet je de merkessentie en de merkboodschap gaan combineren met elkaar. Wanneer je deze belangrijke elementen op onderzoekt en documenteert, kun je ervoor zorgen dat je merk authentiek en consistent communiceert.

Zaken zoals logo, kleuren en typografie zijn van vitaal belang voor je merk, maar ze zijn uiteindelijk een visuele vertaling van de merkboodschap van je merk. Als je niet precies weet wat je wilt communiceren, dan is het moeilijk om een complete identiteit te creëren waarin alles klopt. In deze course ga je dus eerst werken aan je de Tone of voice van je merk.

merkstrategie-tone-of-voice
merkstrategie-course-starten

Voordat je met je merkstrategie begint

Als je een merkstrategie vanaf nul op gaat zetten, of je de dingen dit keer wel op de “juiste” manier wilt doen, dan zijn er twee belangrijke vragen waar je van tevoren antwoord op wilt hebben.

  1. Wie heb je in gedachten als afnemer van jouw product of service? Wat heeft je doelgroep voor wensen?
  2. Met wie deel je het podium? Met wie ga je de strijd aan om de aandacht? Hoe ga je de concurrentie overtreffen? Kortom wat is je concurrentie?

In deze master course krijg je alle ruimte om hiermee aan de slag te gaan.

Ervaringen van andere cursisten

Studenten

  • Deze course heeft me echt aan het denken gezet. Ik wist niet dat er zoveel kwam kijken bij het opzetten van een eigen merk. Maar wel heel erg inspirerend allemaal.

    Harold van de Laar
    Harold van de Laar Trainer coach
  • Merkstrategie is echt een interessant onderwerp, waarbij ik veel antwoorden heb gekregen op de punten waar ik tegenaan liep in de praktijk. Ik heb nu helemaal de smaak te pakken!

    Rebecca Miller
    Rebecca Miller CB Harlequin
  • Dit is een overzichtelijke cursus met een duidelijk stappenplan voor iedereen die aan de slag wil met zijn merk. En een goeie combinatie van theorie en praktijk.

    M. Luiters
    M. Luiters Marketeer, Trianglenotica BV

Master Course – Zet je merkstrategie op

Deze merkstrategie master course biedt je alles wat je nodig hebt om je eigen merk op de kaart te zetten.

  • Inlog in je eigen online lesomgeving 
  • Stapsgewijze opbouw in 5 modules
  • Uitgebreide toelichting
  • Inclusief interactief werkboek
  • Levenslange toegang
  • Toekomstige updates zijn gratis

€275,- €192,50

pvds-portret

Deze course is door Peter van der Steege opgezet. Peter heeft als marketing, branding en design expert meer dan 30 jaar ervaring in het opzetten van merken.

Copyright © Winnen met je Merk. All Rights Reserved © 2021