winnen met je merk

Mini Course

Maak je eigen persona’s

Dit is dé mini course die je leert om je doelgroep veel beter in kaart te brengen. Leer om marketing persona’s op te zetten waardoor ze gaan werken als echte karakters in de contentstrategie van je merk. Bovendien kun je met persona’s:

  • de klantreis beter inrichten;
  • zorgen voor een hogere klanttevredenheid;
  • je marketing- en salesbudget efficiënter besteden.
banner-personas

30+

Geschreven door Peter van der Steege. Meer dan 30 jaar ervaring in het opzetten van merken.

24+

De course is voorzien van een interactief werkboek met 24 verschillende velden om in te vullen.

4+

Leer je eigen persona’s te maken met de juiste achtergrondkennis en in 4 heldere stappen.

persona-mini-course

Wat zijn Persona’s?

Persona’s zijn in feite een uitgebreide “kaart” van de gedachten en de persoonlijkheid van je doelgroep. Die kaart helpt je om de wereld vanuit hun perspectief te zien. Door deze eigenschappen te verzamelen en ze te distilleren in verschillende persona’s, creëer je een solide weergave van de werkelijke mensen die je wilt bereiken.

Persona’s worden heel vaak ingezet door bedrijven om de tone of voice een concreet karakter te geven en om de herkenbaarheid voor de doelgroep te vergroten. De karakters die persona’s hebben, worden door kleine en grote bedrijven gebruikt om voor de klant de juiste customer journey (klantreis) uit te kunnen stippelen.

Ben jij klaar voor het opzetten van je eigen marketing persona’s?

Leer in deze mini course om in 4 stappen de persona’s voor je eigen bedrijf op te zetten.

Geef je merk een eigen karakter

Persona’s worden heel vaak ingezet door bedrijven om het merk een concreet karakter te geven en om de herkenbaarheid voor de doelgroep te vergroten. De karakters die persona’s hebben, worden door kleine en grote bedrijven gebruikt om voor de klant de juiste customer journey uit te kunnen stippelen.

Je gaat in deze course in kaart brengen wie ze precies zijn, voor welke uitdagingen ze staan en – het allerbelangrijkste – hoe je ze kunt helpen hun problemen op te lossen met jouw product of dienst.

cursus-personas-maken

Docent Peter

  • "Veel bedrijven schieten met hagel op een mug als het gaat om de doelgroepen die ze proberen te bereiken met de marketing en sales content voor hun bedrijf. Wanneer je persona's gaat inzetten voor je merk kun je het verschil maken en een echte fanbase opbouwen." 

    Peter van der Steege
    Peter van der Steege Founder Winnen met je Merk

Krijg een dieper inzicht in je echte klanten

Persona’s zijn dus fictieve persoonlijkheden, ook wel genoemd klantprofielen. Je kunt ze opzetten door grondig onderzoek te doen naar je doelgroepen. Dat onderzoek geeft je inzicht in de behoeftes, inkomen, werksituatie, hobby’s, uitdagingen en de kanalen die je persona’s gebruiken.

De persona’s moeten naadloos aansluiten aan bij jouw product en of dienst. Maar het is niet altijd eenvoudig om die aansluiting in een keer te zien. Deze mini course zit daarom dan ook boordevol met voorbeelden uit de praktijk.

maak-personas-mini-course
mask-group-1

Wat maakt een goeie marketing persona?

Zoals je in deze mini course zult zien, is voor goede persona’s gedegen onderzoek nodig. Zelfs als je al 15 jaar zaken doet en denkt dat je alles weet over je klanten, is naar de bron gaan de enige manier om de waarheid te weten te komen. Een persona is dan weliswaar een fictieve persoonlijkheid, maar een echte goede marketeer zorgt ervoor dat ze de klanten die al jaren fan zijn van je merk uitgebreid kunnen interviewen. Pas dan kun je een accurate persona opzetten.

Ervaringen van andere cursisten

Studenten

  • Ik heb veel meer uit deze mini course gehaald dan ik had verwacht. Ik kan me nu eindelijk gaan focussen op de verhalen die ik met mijn echte klanten wil delen.

    Robin Adiani
    Robin Adiani
  • Uitgebreide uitleg, uitstekende voorbeelden en geen problemen met het volgen van de instructies. Kortom, zeer tevreden over wat ik heb geleerd in deze korte cursus.

    Mascha Escher
    Mascha Escher
  • Ik ben super blij dat deze course op mijn pad is gekomen. De prijs van deze cursus heb ik allang weer terugverdient. Iedereen kan dit leren, als je maar doorgaat.

    Emma van Vliet
    Emma van Vliet

Mini Course – Maak je eigen persona’s

Deze Persona’s Mini Course biedt je alles wat je nodig hebt om je eigen specifieke doelgroep op te zetten.

  • Eigen inlog tot online lesomgeving 
  • Stapsgewijze opbouw
  • Uitgebreide voorbeelden
  • Inclusief interactieve persona templates
  • Levenslange toegang
  • Toekomstige updates zijn gratis

€49,50

pvds-portret

Deze mini course is door Peter van der Steege opgezet. Peter heeft als marketing, branding en design expert meer dan 30 jaar ervaring in het opzetten van merken.

Copyright © Winnen met je Merk.