winnen met je merk

Mini Course

De kracht van een merk archetype

In deze course leer je meer over de diepe drijfveren en kernmerken van een merk en hoe deze jou kunnen helpen je merk consistent en sterk te positioneren met behulp van merk archetypes. En bovendien:

  • zie je hoe grote merken archetypes inzetten in al hun uitingen;
  • leer je te ontdekken welk archetype bij jouw merk past;
  • heb je levenslang toegang tot alle updates.
De kracht van een merk archetype

50+

Peter van der Steege heeft meer dan 50 merken opgezet. Hij is auteur, branding, marketing en design expert.

12+

Er zijn 12 merk archetypes die je helpen om je merk een eigen karakter te geven.

20+

In 3 modules van 20 hoofdstukken leer je stap voor stap om het juiste merk archetype voor jouw bedrijf te kiezen.

merk archetype hero

Wat heb je aan een merk archetype?

Een merk archetype geeft de buitenwereld duidelijkheid over het DNA van je merk en daarmee ook de handvatten voor een effectieve en vooral consistente merkstrategie. Je doelgroep herkent waar je merk voor staat, welke purpose je nastreeft en welke waarden je merk belichaamt.

Deze herkenbaarheid maakt het voor jouw klanten makkelijker om zich te identificeren met jouw merk. En zorgt dus ook voor meer vertrouwen.

Ben jij klaar voor het opzetten van je merk archetype?

Terwijl je deze course doorloopt, zul je merken dat elke stap voortbouwt op de vorige en als je al die stappen volgt, eindig je met een stevige en complete basis voor je contentstrategie.

Wat is een merk archetype precies?

De term ‘archetype’ komt uit het Oudgrieks. Het woord bestaat uit ‘arche’, wat ‘origineel of oud’ betekent; en ’type’, wat ‘patroon, model of type’ betekent. De gecombineerde betekenis is een “origineel patroon” waarvan alle andere gelijksoortige personen, objecten of concepten zijn afgeleid. Er zijn 12 verschillende archetypen ontwikkeld door Carl Gustav Jung.

Je kunt er vanuit gaan dat ieder bedrijf en iedere persoon in een van de 12 archetypen past. In de loop van deze course zal je je waarschijnlijk in meerdere archetypen herkennen maar uiteindelijk is er altijd één die het best bij jou of je merk past.

merk archetype betekenis oud grieks

Expert Review

  • Met Peter van der Steege en zijn team vond ik een bureau wat kan luisteren en ook echt kilometers kan maken. Peter is al meer dan anderhalf  jaar onze partner op het gebied van branding en design. Na een gedegen merkstrategie onderzoek zijn ze inmiddels alle merkdragers aan het uitwerken.

    Floris Wouterson
    Floris Wouterson Founder & CEO House of Sleep

Ga betere verhalen vertellen met je eigen merk archetype

Door gebruik te maken van merk archetypes van Carl Gustav Jung zorg je als merk voor een authentiek verhaal wat relevant is voor je doelgroep(en). Vertel jouw merk verhaal vanuit één van de 12 merk archetypes dan zorg je voor effecten die een positieve bijdrage leveren aan je merk en de groei van je business .

Niet alleen bij de doelgroep, maar ook via je online kanalen. Deze mini course leert je om het archetype te kiezen wat bij jouw merk past!

verhalen vertellen met je merk archetype
merk archetype in 3 stappen

Je eigen merk archetype in 3 stappen

Naar buiten toe zorgt een goed uitgevoerd en authentiek archetype voor de juiste identificatie van je doelgroep. Hoe hard de markt ook verandert of hoe snel je productaanbod ook wijzigt. Door het juist inzetten van een archetype behoud je de herkenbaarheid door de jaren en veranderingen heen. Juist in tijden van verandering is een archetype dus een waardevolle toevoeging aan je merkwaarden.

Om je een handje te helpen heb ik een werkboek opgezet. In dit werkboek kan je kiezen uit kernbegrippen en die linken aan het juiste archetype. Zo zet je aan het eind van de course in 3 eenvoudige stappen je eigen archetype op.

Ervaringen van andere cursisten

Studenten

  • Door de merk archetype course te doen ben ik gaan inzien wat het belang kan zijn van het vertellen van verhalen via een bepaald merktype. Dit geeft me meer richting met mijn business. Super toegankelijke course ook!

    Marcel Kwae
    Marcel Kwae
  • Dit is nu de 2e cursus die ik hier heb gekocht. Als starter in de markt leer ik nog iedere dag bij en vooral over branding. Ik  ben fan van dit soort toegepaste korte cursussen. Ik kan direct aan de slag met de output. Top werk dit.

    Anoek Barends
    Anoek Barends
  • Vanuit de theorie een goede mix van praktische inhoud en tips om je eigen archetypes te ontwikkelen. Ik kan met mijn eigen archetype verder aan de slag, om daarmee de volgende stap te zetten in mijn marketingplan.

    H. van de Laar
    H. van de Laar Marketeer

Course – Bouw een ijzersterke contentstrategie

Deze merk archetype mini course biedt je alles wat je nodig hebt om je eigen archetype te kiezen en aan de slag te gaan met de authentieke en eigen verhalen rondom jouw merk.

  • Inlog in je eigen online lesomgeving 
  • Stapsgewijze opbouw in 3 modules
  • Inclusief interactief werkboek
  • Levenslange toegang tot deze mini course
  • Toekomstige updates zijn gratis

€49,50

pvds-portret

Deze course is door Peter van der Steege opgezet. Peter heeft als marketing, branding en design expert meer dan 30 jaar ervaring en hij werkte mee aan de totstandkoming of herlancering van meer dan 50 merken.

Copyright © Winnen met je Merk.